Onna Letselschade

Wat gaan we voor u doen?

Het is belangrijk dat u snel kennis maakt met uw letsel-adviseur. Daarom nemen wij binnen 24 uur met u contact op en maken we een afspraak voor een gesprek bij u thuis.
U hoeft dus zelf de deur niet uit.
Een hele geruststelling want u heeft al genoeg aan uw hoofd.

Uw letsel-adviseur zal samen met u alles op een rij zetten zodat uw dossier snel compleet is. Soms heeft u formulieren ontvangen die moeten worden ingevuld. Dat kunt u dan gerust aan uw letsel-adviseur overlaten.

In het eerste gesprek draait het om drie belangrijke zaken.


Aansprakelijkheid

Wat is er gebeurd, wie is de veroorzaker? Deze gegevens zijn belangrijk om snel op de juiste plaats uw letselschade te kunnen melden. Dan kan er ook snel schadevergoeding betaald worden zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over de geldzaken. Uw letsel-adviseur verstuurt de brieven aan de veroorzaker en de verzekeringsmaatschappij.

In uw eigen iLetsel-dossier kunt u dit precies volgen. Heeft u vragen? Via uw dossier kunt u deze direct aan uw letsel-adviseur stellen. U heeft dan snel antwoord.


Uw letsel

Minstens net zo belangrijk. Hoe is het met u? Wat voor letsel heeft u? Wie zijn uw artsen? Ziekenhuis?

Wat is er met de artsen afgesproken? Is er al iets te zeggen over het herstel? Werkt u en kan dat nu nog?

Het is belangrijk dat de gevolgen op medisch gebied goed in uw dossier komen. Daarom geeft u tijdens het gesprek toestemming aan de medisch adviseur om de medische informatie op te vragen en daar een z.g. medisch advies over te geven. Daarvoor ondertekent u een machtiging. Dat advies is voor uw letsel-adviseur belangrijk. Daarmee kan hij aan de medisch adviseur van de verzekeringsmaatschappij laten zien wat uw letsel is en wat de gevolgen zijn.


Uw schade

Het ongeval is al erg genoeg. Het heeft veel gevolgen. Bijvoorbeeld, u heeft extra kosten, u mist inkomsten, u moet zorgen dat het huishouden doordraait. We noemen dit schade.

Samen met uw letsel-adviseur wordt de schade, voor zover dat mogelijk is, alvast in kaart gebracht en in de schadestaat (het overzicht in uw iLetsel-dossier) opgenomen. de verzekeringsmaatschappij kan dan alvast een eerste betaling doen. Dat heet dan een „voorschot”.

Natuurlijk weten we in het begin niet wat er nog bij gaat komen. Daarom heeft u doorlopend contact met uw letsel-adviseur. Hij zal er voor zorgen dat de schadestaat steeds is bijgewerkt en dat de voorschotten kloppen.


En hoe gaat het dan verder?

Het liefste wilt u de zaak zo snel mogelijk afsluiten. Maar het kan voor uw gevoel soms lang duren.

Het belangrijkste is natuurlijk dat u helemaal, of zo goed mogelijk, herstelt. Dat heeft tijd nodig. Zolang u nog bezig bent met het revalideren zal uw letsel-adviseur ervoor zorgen dat uw dossier steeds helemaal „up to date” blijft. Pas als het medisch helemaal duidelijk is, ook voor de toekomst, zal uw letsel-adviseur over een (eind)regeling van uw schade beginnen.

Maar als er snel duidelijkheid is, dan kan uw schade natuurlijk ook snel afgerond zijn. Maar we moeten eerlijk zijn, het kan soms ook lang duren.

Vaardigheden

Gepubliceerd op

april 17, 2020